Podczas gdy Ameryka testuje kolejne rekordy dziennych nowych przypadków zakażeń koronawirusem, w tamtejszych kinach nastał czas stagnacji. Od dobrych kilku tygodniu do zwycięstwa wystarczy około 4 milionów dolarów, a w pierwszej dziesiątce regularnie znajdują się filmy z wpływami poniżej 200 tys. dolarów.
Numerem jeden minionego weekendu była nowość od studia Blumhouse, komediowy slasher "
Piękna i rzeźnik". Obraz jednak sprzedał się poniżej oczekiwań. Spodziewano się wyniku w granicach 4 milionów dolarów, a zarobił 3,7 mln. Jednym z powodów może być zaledwie letnie przyjęcie przez widzów. "
Piękna i rzeźnik" uzyskał świetne recenzje, lecz widownia dała mu w Cinemascore zaledwie B-. Na efekt takiego stanu rzeczy nie trzeba było długo czekać. W sobotę film zarobił mniej niż w piątek, choć tradycyjnie wpływy wtedy rosną.
W pierwszej dziesiątce znalazło się jeszcze miejsce dla dwóch tytułów, których nie było w niej przed tygodniem. Oba są wznowieniami i oba nie przyciągnęły tłumów. "
Strażnicy Galaktyki" zajęli dopiero siódme miejsce z wynikiem 406 tys. dolarów. Zaś "
Elf" zamyka dziesiątkę z wynikiem 170 tys. dolarów.
Dwa filmy jednak miniony weekend mogą uznać za udany. "
True to the Game 2" przyciąga do kin afroamerykańską widownię i jego wpływy wzrosły w porównaniu do weekendu otwarcia o 6%. Z kolei "
Wojna z dziadkiem" traci widzów w bardzo wolnym tempie (w miniony weekend notując tylko 12-procentowy spadek).
Pierwsza dziesiątka wygląda następująco:
# | Tytuł | zarobił w weekend | zarobił w sumie | tyg. na ekranie | kina |
1
| Piękna i rzeźnik
| $3,71
| $3,71
| 1
| 2472
|
2
| Prawo krwi
| $1,80
| $6,89
| 2
| 2458
|
3
| Wojna z dziadkiem
| $1,33
| $15,23
| 6
| 2145
|
4
| Come Play
| $1,10
| $7,32
| 3
| 1966
|
5
| Honest Thief
| $0,80
| $12,38
| 5 (6)
| 1843
|
6
| Tenet
| $0,74
| $56,30
| 11 (12)
| 1223
|
7
| Strażnicy Galaktyki
| $0,41
| $333,70
| b/d
| 1560
|
8
| True to the Game 2
| $0,29
| $0,61
| 2
| 281
|
9
| Toy Story
| $0,22
| $223,50
| b/d
| 1360
|
10
| Elf
| $0,17
| $174,80
| b/d
| 288
|
Jak widać, nie znalazło się w niej miejsce dla kilku nowości wprowadzonych w limitowanej dystrybucji. Komedia z
Melem Gibsonem "
Sposób na świętego" zarobiła zaledwie 108 tys. dolarów, co w przeliczeniu na jedno kino daje i tak najlepszy wynik spośród wszystkich niszowych nowości - 416 dolarów. "
Amonit" z
Kate Winslet i
Saoirse Ronan uzyskał średnią 303 dolarów na kino (w sumie 85 tys. dolarów), kolarski "
Pod górkę" - 253 dolary/kino (w sumie 105,5 tys.), a baśniowe "
Come Away" - 227 dolarów/kino (w sumie 108 tys.).