Jakie filmy Quentina uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP wygląda w sposób następujący:
1. Pulp Fiction
2. Wściekłe psy
3. My Best Friend's Birthday
4. Kill Bill
5. Jackie Brown
1. Pulp Fiction 7/10
2. Wściekłe psy 6/10
więcej nie wymieniam, bo resztę oceniam na same 2,3,4. Jakoś nie podchodzi mnie ten reżyser, nie mówię, że jest słaby, ale mam odmienny gust.
Teraz to już wchodzą w grę kolejne :)
http://maritrafilms.blogspot.com/2016/03/quentin-tarantino-i-jego-tworczosc.html
Nie scenariusz decyduje ze "Od zmierzchu ..." mozna okreslic filmem Tarantino. Napisal rowniez scenariusze do "Urodzonych mordercow" i "Prawdziwego romansu", ale co rozni te filmu od filmu Rodrigueza? Mianowicie to ze te scenariusze poprostu sprzedal wytwornia i nie uczestniczyl przy tworzeniu. Tymczasem w przypadku Od zmierzchu do switu sam mial podjac sie rezyserii, byl na planie zdjeciowym, gral w tym filmie jedna z glownych rol i kazdy fan Quentina zauwazy to ze mimo rezyseri Rodrigueza stworzyli ten film razem. W przypadku Urodzonych mordercow nawet zarzadal usuniecia swojego nazwiska z napisow bo O.Stone tak pozmienial jego zamysl. Tak wiec zgadzam sie ze film Od zmierzchu do switu mozna traktowac jako dzielo Quentina :-)
To prawda :-) Ja tego nie podwazam, wrecz podalem dodatkowe argumenty dlaczego akurat Od zmierzchu jest najbardziej Tarantinowski z filmow gdzie Quentin napisal scenariusz a rezyserowal ktos inny. Ale to co napisales wczesniej ze jak ktos napisal scenariusz to 50% filmu jest jego...z calym szacunkiem ale nie nalezy tego tak mierzyc :-)
W takim przypadku to oba filmy Gridhouse - Death proof i Planet Terror są zarówno Tarantino jak i Rodrigueza, bo generalnie robili je razem.
Moja lista w takim razi wygląda tak:
1. Gridhouse - oba
2. Django
3. Kill Bill - tu też traktuje oba filmy jako jeden
4. Pulp fiction
5. Wściekłe psy
1. Pulp Fiction
2. Wściekłe psy
3. Kill Bill (dla mnie to zawsze była jedna całość)
4. Death Proof
5. Jackie Brown
PS. „My Best Friend’s Birthsday” zabieram się za obejrzenie już chyba z rok...
"PS. „My Best Friend’s Birthsday” zabieram się za obejrzenie już chyba z rok... "
Ha! A ja właśnie przed chwilą skończyłem oglądać ;)
1.- Wściekłe Psy
2.- Pulp Fiction
3.- Kill Bill vol. 1
4.- Death Proof
5.-Kill Bill vol. 2
6.-Jackie Brown
1. Pulp Fiction
2. Jackie Brown
3. 4 pokój w 4 pokoje
4. Wściekłe psy
5. Death Proof
Mam nadzieję, że Inglourious Basterds zasłuży na Top 5
1. Pulp Fiction
2. Wściekłe psy
3. Kill Bill vol. 2
4. Kill Bill vol. 1
5. Jackie Brown
-----------------------
6. Cztery pokoje
7. Grindhouse: Death Proof
* Pulp Fiction [naturalnie;)]
* Kill Bille
* Death Proof
* nowela z 4pokoi
* Jackie Brown
mniej więcej coś takiego;]
pzdr.fanów
Od zmierzchu do świtu to film Rodrigueza.
Mój top:
1. Pulp fiction
2. Wściekłe psy
3. Jackie Brown
4. Death proof
5. Czwarty pokój
Rodrigueza i Tatantino. W tym wypadku scenariusz można uznac za 50% wkładu w kształt filmu. Poza tym Quentin kręcił się na planie, więc cholera wie ile tam namieszał.
hahahahaha wlasnie :D
1.Sin City
2. Pulp Fiction
3. Wściekłe Psy
4. Kill Bill
5. Bekarty Wojny
6. Cztery Pokoje
7. Jackie Brown
Tylko scenariusz i reżyseria:
1. Kill Bill
2. Pulp Fiction
3. Reservoir Dogs
4. Django
5. Jackie Brown
-----------------------------
6. Inglorious Basterds
7 Death Proof
1.Pulp Fiction
2.Grindhouse: Death Proof (Death Proof)
3.Cztery pokoje (Four Rooms)
4.Kill Bill 2 (Kill Bill: Vol. 2)
5.Wściekłe psy (Reservoir Dogs)
-----------------------------------------
6.Kill Bill (Kill Bill: Vol. 1)
7.Jackie Brown
1. Pulp Fiction (oczywiście!)
2. Kill Bill
3. Grindhouse vol.1
4. Wściekłe Psy
5. Kill Bill 2
oryginalny z niego reżyser :)
A jakby tak liczyć filmy w których miał wkłąd powiedzmy taki, że pisał scenariusz to:
1.Kill Bill (całość)
2.Pulp Fiction
3.Death Proof (jednak jak dla mnie lepsze od Wsciekłych Psów - które sa i tak kapitalne!)
4.Wściekłe Psy
5.Od zmierzchu do świtu
6.Urodzeni Mordercy
7.Cztery Pokoje
8.Jackie Brown
9.Urodziny mojego najlepszego przyjaciela
10.Prawdziwy romans
1. Pulp Fiction/Reservoir Dogs
2. Death Proof
3. Kill Bill
_________________________________________________________________________
4. Jackie Brown
5. 4 pokoje - 4ty pokój
1. Pulp Fiction
2. Grindhouse vol. 1
3. Wściekłe Psy
4. Cztery pokoje (4 pokój)
5. Kill Bill
JB nie widziałem